Koolhydraadarm ontbijt

cropped-Koolhydraatarm-ontbijt.png

Mensen die een koolhydraatbeperkt dieet volgen zeggen vaak dat ze zich beter voelen dan ooit, en dat ze verlost zijn van de hersenmist en de zware gevoelens die hen in het verleden naar beneden sleepten. Zoals iedereen die het ooit heeft geprobeerd kan beamen, is koolhydraatarm gaan niet gemakkelijk — maar wij hebben eenvoudige recepten voor heerlijke ochtendmaaltijden die zal je dieet niet ontsporen. En vergeet niet om ook onze favoriete koolhydraatarme recepten voor lunch en diner te bekijken!

1.) Omelet in een Mok [Serveren: 1]

Ingrediënten: 2 eieren; Zout en peper, naar smaak; 2 eetlepels half en half of melk (optioneel); 1 eetlepel boter (of probeer kokosolie); Handvol baby spinazieblaadjes

Aanwijzingen: Scheur twee eieren in een magnetronbestendige mok of kom. Breng op smaak met zout en peper indien gewenst. Klop de eieren met een vork tot een gladde massa. Voeg de helft en de helft of melk toe, indien gebruikt. Smelt de boter 15 seconden in de magnetron en voeg toe aan het eimengsel. Zet de magnetron op hoog gedurende 60 seconden of tot de eieren gaar zijn

2.)Eieren gebakken in avocado in de magnetron [Portie: 1]

Ingrediënten: 2 eieren; 1 rijpe avocado, in de lengte doorgesneden; Zout en peper naar smaak

Aanwijzingen: Snijd de avocado in tweeën. Schep voorzichtig het grootste deel van het vruchtvlees uit de avocado, laat ongeveer een achtste-inch rond de randen. Schep twee eieren in elke helft, breng op smaak met zout en peper indien gewenst en leg ze op een bord of in een ondiepe schaal. Magnetron gedurende 3-5 minuten (of tot ze gaar zijn) op 800 watt (hoog).

3.) Cottage Cheese met Bessen & Noten [Portie: 1]

Ingrediënten: ¼ kopje magere kwark; ½ kopje frambozen; 5 amandelen; Handjevolvan gemengde greens

Aanwijzingen: Doe alle ingrediënten in een kom en meng door elkaar. Je kunt ook je favoriete koolhydraatarme ontbijtgranen of proteïnepoeder toevoegen als je dat wilt!

4.) Avocado & Ei Sandwich [Portie: 1]

Ingrediënten: 1 heel ei, gebakken in 2 eetlepels olijfolie; ½ avocado, in plakjes gesneden; ¼ rode ui, in dunne plakjes gesneden; 2 theelepels korianderblaadjes (optioneel); 1 theelepel limoensap Instructies: Maak toast volgens de richtlijnen van de fabrikant voor uw broodrooster. Verdeel de avocadopuree over een stuk toast en leg er de rode uien en de gebakken eieren op. Bestrooi vervolgens met korianderblaadjes en limoensap voor het serveren. Geniet ervan!

5.) Koolhydraatarme havermout gemaakt met gemalen lijnzaad [Portie: 1]

Ingrediënten: 2 eetlepels gemalen lijnzaad; ½ kopje water; Zout en kaneel naar smaak; ½ kopje aardbeien, in plakjes gesneden; 1 eetlepel echte ahornsiroop (optioneel) Aanwijzingen: Combineer de gemalen lijnzaadjes en water in een magnetron beker. Magnetron op hoog gedurende 30 seconden of tot het ingedikt is. Voeg zout en kaneel naar smaak toe. Top met aardbeien en echte ahornsiroop, indien gebruikt, voor het opdienen warm.

Misschien vind je ook leuk...

1 Reactie

  1. Hi, this is a comment.
    To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
    Commenter avatars come from Gravatar.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *